Ali Dvořáčková - recenzia knihy "Slovensko - krajina plná tajomstiev, Život na koľajniciach"

Malý šrácko (a myslím si, že asi väčšina malých detí) je fascinovaný vlakmi. U nás už od malička fičia, a máme asi štyri druhy dráh a koľajníc. A samozrejme, keď sa k tomu pridá aj otec - železničiar, vlaky sú fakt všade. Modely, obrazy, puzzle, a samozrejme, knihy. Preto ani titul, Život na kolesách, ktorá vyšla v edícii Slovensko - krajina plná tajomstiev, nemohla chýbať v našej knihovníčke. Strávili sme pri nej príjemné, a hlavne, náučné, chvíle. Spolu s Jankom, a jeho strýkom Petrom, sme navštívili najzaujímavejšie vlakové stanice po celej krajine. Peter, ako bývalý rušňovodič, nám poukazoval najkrajšie aj najstaršie rušne, vozne, múzeá, porozprával nám o histórii slovenských železníc.

Naučili sme sa, napríklad, ako funguje prekladisko v Čiernej nad Tisou, povozili sa na historickej železničke v Oravskej Lesnej, spoznali princíp ozubenej železnice, po ktorej jazdí Zubačka.

Ani táto kniha z nepatrí k takým, ktoré sa čítajú pred spaním. Podobne, ako s ostatnými titulmi z vydavateľstva Class SLOVAKIA, musíte, spolu s malými čitateľmi, pracovať, vysvetľovať im, ukazovať na fotografiách a občas, ako to bolo v našom prípade, aj kresliť. Tento spoločne strávený čas je na nezaplatenie a veľa sa toho naučia aj rodičia. V úvode knihy nájdeme mapu, kde sú zakreslené miesta, kam sa s Jankom a Petrom vydáme na výlet. Pre lepšie zorientovanie sa.

A veľkou výhodou je, že všetky edukatívne knihy zážitkového čítania sú dvojjazyčné, prečítať si ich teda môžu aj detičky slovenských rodičov žijúcich v zahraničí. Aby sa aj im takto odovzdalo kultúrne, prírodné a historické dedičstvo našej krásnej krajiny. Aj toto je cesta, ako naše deti naučiť láske k vlasti.

Všetky ostatné knihy z vydavateľstva, nájdete na stránke https://www.classslovakia.sk/. Ja odporúčam povesti o hradoch Z babičkinej truhlice, Vodné dobrodružstvá, kde sa deti naučia, prečo si vážiť vodné zdroje, a novinku Dodo v krajine permoníkov, kde sa prenesieme do sveta pod zemou a spoznáme poklady Zeme.